Valmieras Valsts ģimnāzija
Valmieras Valsts ģimnāzija

KA1 “Starpdisciplināra zinātņu un mākslu jomu kompetenču apguve mācību procesā”

Grieķija

Sestdiena. Viena skolēnu grupa Erasmus+ projektā GAYA atgriezās mājās no rudenīgās Francijas uz ziemīgo Latviju, bet otra grupa projektā “Starpdisciplināra dabaszinātņu un mākslu jomu kompetenču apguve mācību procesā” devās uz vasarīgo Grieķiju. 10.klašu skolēni Marta Irbe, Trauta Karlsone, Ance Rūta Pomka, Gustavs Stankevičs un Reinis Kušķis devās uz sadarbības skolu Patras pilsētā, lai mācītos mācīties citādāk.

Pa ceļam svētdien piestājām Atēnās, jo noteikti bija jāapmeklē sengrieķu dievu mājvieta Akropole, apbrīnojot tās cēlāju prasmes.

Pirmdien mācību process vēsturē turpinājās, jo iepazinām Patras cietokšņa varenās sienas, sajūsminājāmies par fantastiskām grīdas mozaīkām, sengrieķu rotām, kas tapušas 2 miljardus gadus pirms Kristus, salīdzinājām Rīgas Vanšu tiltu ar četrreiz lielāko Rio-Antarrio tiltu, kas celts 2004.gadā pirms Olimpiskajām spēlēm un savieno Peloponēsas pussalu ar Grieķijas valsts galveno daļu, aprēķinājām mandarīnu atsitiena koeficientu un klausījāmies lūgšanu sv.Nikolaja katedrālē, kas ir 3.lielākā Grieķijā.

Erasmus+ projekta otrajā dienā jaunieši un skolotāji aktīvi mācījās, piedalījās ķīmijas un fizikas stundās, veica eksperimentus, meklēja matemātiskos risinājumus fizikas, ķīmijas un informātikas jautājumiem.

Trešdiena. Šodien Erasmus+ projektā skolēniem vēsture un ģeogrāfija. II Pasaules kara laikā fašisti pastrādāja daudz zvērības, kas līdzīgas Audriņu ciema traģēdijai Latvijā. Kalavrytas pilsētiņā augstu kalnos daudzu ciemu iedzīvotāji tika nošauti vai sadedzināti kā partizānu pretošanās līdzdalībnieki.

Ģeogrāfijā studējām alu stalaktītus un stalagnītus. Savukārt, atpakaļ devāmies ar vilcieniņu, kam sliedes brīžiem, šķiet, karājās aizas malā vai slīdēja pār spokainu koku galotnēm. Kalnu varenums, akmens pelēkums, kalnu upes straujums – atslēgvārdi šim braucienam.

Erasmus+ projektā ceturtdienas stundu sarakstā kultūras vēsture, sports un ģeogrāfija. Pabijām “pasaules nabā” – dieva Apolona templī Delfos, kas bija mākslas, kultūras, sporta un nākotnes pareģošanas centrs. Sajūtas fantastiskas!

Piektdien Erasmus+ projektā stundu sarakstā bioloģija, ķīmija, uzņēmējdarbība un reliģija. Iepazinām olīvu vākšanu un eļļas spiešanu kā mazās uzņēmējdarbības formu, nogaršojām tikko spiestu olīveļļu. Viesojāmies arī citronu birzī, pielasot arī sev smaržīgos augļus mājupceļam. Tad devāmies augstu kalnā uz klosteri, kur mīt 6 pareizticīgie mūki, kas no rožu ziedlapiņām ražo sīrupu. Dienu noslēdzām ar atpūtas brīdi pludmalē, kur Gustavs tēloja vietējo “roni”, zvejojot jūras ežus. Rīt pošamies mājup! Gaidi mūs sniegotā Valmiera!

Tālākizglītības kursi pedagogiem “Radošā drāma”

Šonedēļ Antālijas mākslas skolā VVĢ skolotājas Madara Vīre, Baiba Bikše un Jolanta Šekstello-Kalandārova Erasmus+ projekta “Starpdisciplināra zinātņu un mākslas jomu kompetenču apguve mācību procesā” apgūst drāmas elementu izmantošanu skolēnu pašvērtējuma celšanai, empātijas attīstīšanai un līdzpārdzīvojuma veicināšanai. Nodarbībās uz mazās skatuves profesionāļa vadībā tiek izspēlētas visdažādākās emocionālas situācijas. Protams, tas viss notiek angļu valodā!

Teātris un kultūra vienmēr ir kopā. VVĢ skolotājām, kas šonedēļ tālākizglītības kursos apgūst drāmas metožu pielietojumu mācību procesā, pēc teorētiski praktiskās daļas apguves, bija iespēja piedzīvot Turcijas kultūru, sākot ar senās civilizācijas pilsētām, kristietības pirmo baznīcu tagadējās Turcijas teritorijā, lieliski saglabājušos romiešu laika amfiteātri un nekropoli klintī, kur galvenā doma – jo augstāk kalnā, jo tuvāk Dievam. Tas viss lieliska gida vadībā.

P.S. Kursu noslēgumā kūka ar savu foto!

no images were found

Tālākizglītības kursi pedagogiem “Gaudi kā STEAM metafora”

Skolēniem brīvlaiks, bet skolotāji mācās! Erasmus+ projekta “Starpdisciplināra zinātņu un mākslas jomu kompetenču apguve mācību procesā” ietvaros matemātikas skolotājas Ligita Pickaine, Inese Pundure, Sandra Krauze kopā ar angļu valodas skolotāju Liānu Viduci Barselonā mācās saskatīt matemātiskās sakarības Gaudi arhitektūrā un modernisma mākslā. Šodienas tēma “Modernismam pa pēdām”, iepazīstot gan Jūras katedrāli, gan pirmo ēku Barselonā ar modernisma elementiem. Mācību grupā bez VVĢ skolotājām arī 2 skolotājas no Somijas un 1 skolotāja no Slovēnijas.

VVĢ skolotājas starptautisko skolotāju tālākizglītības kursu pirmdien uzsāka ar modernisma mākslas iepazīšanu Barselonā – Triumfa arku, kas celta par godu starptautiskai izstādei Barselonā 1888.g., Citadeles parku, Kaskādes (Cascada) ūdenskritumu, Katalonijas mūzikas pili, kas iekļauta UNESCO pasaules mantojuma sarakstā.

Tālāk jau turpinās dziļāka pagājušā gadsimta atpazīstamākā Barselonas mākslinieka un interjera dizainera Antonio Gaudi radīto meistardarbu izpēte – Guellas pils (Palau Guell), kas celta draugam, lai pārsteigtu pilsētas valdošo eliti, radot neparasti pasakainu, dažādiem elementiem bagātīgu, bet praktisku ēku ar neparastas formas skursteņiem un keramikas un dabīgā akmens saspēli apdarē, Pūķa māja (Casa Battlo Gaudi), kas priecē ar noapaļotām formām un varavīksnes krāsām. Katra ēka izceļas ar sarežģītiem inženiertehniskiem risinājumiem un novatoriskām dekorēšanas idejām, kam pamatā dabas formas, kas pārveidotas ģeometrisko elementu dizainā, atspoguļojot Gaudi aizraušanos ar ģeometriju, saskanīgi apvienojot formas, gaismas un krāsu saspēli.

Bet otrdien tam visam pievienojas vēl programmēšanas aktivitātes.

Mūsu skolotājām Barselonā ceturtdienas mācību tēma “Virtuālā realitāte – nākotnes skolas nodarbības”, kas notika Digitālās mākslas centrā, apmeklējot izstādi “Dalī kibernētika” (Dali Cibernetics) un virtuālo koncertu SYMPHONY Caixa Forumā, pašām kļūstot par daļu no orķestra un vērojot skaņas rašanos mūzikas instrumentu dzīlēs.

Dali Cibernetics

“Tas bija aizraujošs ceļojums caur Dalī atpazīstamākajiem darbiem no pilnīgi cita skatu punkta,” iespaidos dalās skolotājas, “kur Dalī spaņainais visums satiekas ar lielformāta projekcijām, interaktīvām instalācijām, virtuālo realitāti un mākslīgo intelektu.

Mazs ieskats arī jums!

Piektā mācību diena sākas ar viesošanos vietējās pašvaldības tehnoloģiju centrā, kura bez maksas dažādās iekārtas (3D printeri, tekstila apdrukas iekārtas, CNC lāzergriezēji) var izmantot izglītības iestāžu skolotāji un jaunieši, radot savus inovatīvus produktus – dizainētus ģipša fiksatorus pēc traumām, gaismā cietējošas drukātas rotaslietas, jaunu datorspēļu prototipus un citus “brīnumus”.

Arī vietējie uzņēmēji drīkst šeit darboties, radot dažādus prototipus un sniedzot savu pienesumu vietējai kopienai. Ja kādam uzņēmējam kāds produkts liekas saistošs, to tad uzsāk ražot un centram par to pienākas papildus finansējums materialu iegādei.

Vidusskolēni tehnoloģiju centru izmanto arī savu noslēguma pētniecisko darbu radīšanai.

Dienas noslēgumā deserts – Sagrada Familia apmeklējums.

no images were found

Dalīties ar